Nedá to tolik práce, odhlédnout od vlastního života a rozhlédnout se kolem. V tu chvíli možná leckterý pozorovatel spatří překvapující div. Jeho svět řídí korporáty. Stává se z toho taková uniformita, že by se za to nemuseli stydět ani vojáci na frontě.
Na kterékoli návštěvě na vás dýchne duch Ikey nebo Jysku. Záleží, z kterého jste kraje. V šatníku vám visí nejnovější New Yorker nebo H&M z posledního týdne. A v uších? Tam nejspíš duní Spotify algoritmem vyhodnocený jednoznačně nejlepší žebříček hitů. Oběd zajistí třeba mainstreamový McDonald nebo možná o něco sofistikovanější KFC? Ranní kávu Dunkin‘ Donuts, frajerskou kabelu od Michael Kors, protože je to nejlevnější nóbl značka, kterou si můžete dovolit.
Život jako z časopisu, co? A teď otázka za zlatého bludišťáka. Kolik lidí tahle uniformita činí šťastnými? Bohužel taková studie dosud nevyšla, protože jen málokdo chce vyklouznout ze svojí pohodlné škatule, ve které nemusí vůbec přemýšlet. Nakonec, korporáty vám přesně řeknou, co si kdy máte oblíknout, co kdy máte sníst a čím si vybavit byt, abyste byli tak neskutečně přešťastní.
Jedinou záchranou se snad jeví potlach s vaší babčou, která ještě chápe, jak vypadá pravý dřevěný nábytek nebo proč jsou osobní hodnoty důležitější než mainstreamová image.